ÇANAKKALE GEZİSİ

Merhaba arkadaşlar,
22Nisan gecesi, eşimin çalıştığı kurumca düzenlenen bir günlük Çanakkale gezisine katıldık. Havanın yağmurlu ve soğuk olacağını öğrenince kendimizce önlemlerimizi almıştık ama hava tahminimizden de soğuk olunca çok üşüdük. Yola çıkmadan şemsiye ve ceketlerimizi aldık, bilseydik kabanlarımızı bile götürürdük. Oraya varır varmaz hemen dükkanlara koşup bere vs... ne varsa aldık. Rehberimizi de alıp, atalarımızın ölümü pahasına düşmanı püskürtüp büyük bir zaferle sonuçlanan her yeri tarih kokan manzarasına doyum olmayan Çanakkale'yi gezmeye....
   İlk olarak mucizevi bir şekilde yaklaşık 260kg lık mermiyi kaldırarak adını tarihe yazdıran Seyit onbaşının hikayesini dinledik. Sonra şehitlik abidesini gezdik. Temsili mezarlar arasında Salihlili askerlerimizin adlarını aradık. Rehberimizin anlattığına göre Abidenin dört ayağı dört kıtayı temsil ediyormuş. Avrupa,Asya,Afrika ve Avusturalya ve Yeni Zelanda'dan gelen askerleri temsilen.  Çanakkale Boğazından geçen her gemiye Türk Milletinin zaferini anımsatır bir şekilde  Şehitlik Abidesinin yanında devasa büyüklükte bir Türk Bayrağı dalgalanıyor. 23 nisan sebebiyle düzenlenen uçakların gösterisini izledik. Siperleri, Conkbayırını, müzeleri tarihi her yeri gezerek okullarda öğrendiğimiz bilgileri bir de görerek iyice pekiştirdik. Her Türk'ün mutlaka görmesi gereken yerler.
   Gezi sırasında gördüğüm kadarıyla yabancı turistler de oldukça fazlaydı. Onlar da atalarının savaştığı yerleri görmek için taa nerelerden gelmişler ama biz millet olarak tarihimize o kadar sahip çıkamıyoruz. Dünyanın bir ucundan Avusturalya'dan gelip her 25 nisanda atalarını anıyorlarmış.
      Akşama doğru feribotla Anadolu yakasına geçip Truva atını ve Çanakkalenin sahilini de gezerek gezimizi tamamladık. Küçük çaplı bir İzmir Kordon Boyunu andırıyor.Akşama doğru hava biraz yumuşadı sahilde çayımızı kahvemizi yudumlayarak uçuşan martıları izledik. Sonra otobüslerimize binerek dönüş yoluna çıktık. Sonuç olarak her ne kadar üşüsek de güzel bir geziydi. Mutlaka ama mutlaka gezip görmenizi tavsiye ederim. Biz şu an bu kadar rahat bir hayat sürüyorsak orada yatan atalarımız sayesindedir.
     Bol bol fotoğraf da çektim. Bazılarını sizler için ekliyorum. Sevgiler.....

çanakkale Gezisi 011 çanakkale Gezisi 021 çanakkale Gezisi 015 çanakkale Gezisi 067 çanakkale Gezisi 057 çanakkale Gezisi 063 çanakkale Gezisi 039 çanakkale Gezisi 077 çanakkale Gezisi 022 çanakkale Gezisi 076