GÖKOVA-AKYAKA GEZİMİZ....


          Merhaba arkadaşlar,
uzun zamandır bloğumla ilgilenememiştim. Açıkçası ne yeni bir şeyler yapmış ne de yazacak bir şeyler bulabilmiştim. 
    Yazın başından beri tatil için nereye gidelim diye düşünüyorduk. Her şey dahil otellerde her şey iyi hoş da otele tıkılıp kalıyorduk. Ben ise sadece otelle kalmayıp gezip görebileceğim yerlere gitmek istiyordum. Sonunda hiç bir yer ayırtmadan arabayla çıktık yola , en kötü ihtimalle bir pansiyon buluruz diye....
      Rotamız: Yeşil ile mavinin iç içe girdiği sanki yeryüzü cenneti olan Muğla Gökova-Akyaka 
Yaklaşık 8 yıl önce gitmiş ve çok beğenmiştim. Arabadan iner inmez rastgele bir otele girdik yarım pansiyon havuzlu şirin küçük bir otel. Hem de denize yürüyüş mesafesinde. Koruma altına alınmış Azmak Nehri kıyısında.  Eşyalarımızı yerleştirir yerleştirmez çıktık keşfe. Önce Azmak nehri kıyısından başladık tura. Koruma altına alınmış , avlanmak yasak bu nehirde. O kadar berrak ki, derinlerdeki yosunlar , su bitkileri , balıklar rahatlıkla görülüyor.
Akyaka2 009 

Su acayip soğuk, suyun içinde bir kaç dakika kalmak bile imkansız. Buzz gibi . Ama manzara o kadar güzel ki.... Etrafında sazlıklar, ağaçlar insanın baktıkça içi açılır. Nehirde yüzen ördek sürüsü de bir o kadar görülmeye değer.


 Nehirde yaklaşık 45 dakikalık tekne gezintileri yapılıyor. 

Akyaka'dan Azmak Manzarası

Azmak Nehrinden Manzaralar
Dere üzerindeki köprüden manzarayı , gün batımını izlemek bir harika. Yasak olmasına rağmen gençler köprüden nehre atlıyorlar. Bi daha bi daha... Buz gibi suya nasıl atlıyorlar anlayamadım. 



Azmak Nehrinden Manzaralar
      Kumsal kum, deniz sıcaklığı çok güzel. Ama bazı yerlerde dere akıntısından dolayı soğuk suyun etkisi hissedilebiliyor. 

Akyaka

Sahilde hediyelik eşyaların satıldığı yerler, yemek yenebilecek yerler, cafeler var.  Kendimize ağaçlar altında püfür püfür esen bir cafe belirledik.  Ben orada çayımı, kahvemi yudumlayıp kitabımı okumayı tercih ederken eşim de denizde serinlemeyi...

Kitap

İşte hayalimdeki tatil anlayışı....

     
     Öğlen nehir kenarındaki teknelerde yediğimiz balık ekmeğin tadı hala damağımda. Akşam ise sahil kenarındaki cafelerde canlı müzik olan birkaç yerde zaman geçirilebilir. Ama biz tercihimizi sakin bir cafeden yana kullandık. Mehtabın altında , sahile vuran dalgaların sesini dinleyerek içeceklerimizi yudumladık. Öyle disco falan yok burada, tam kafa dinlenecek bir yer. Ama illaki de çılgın bir gece hayatı derseniz Marmaris arabayla 20-30 dakika mesafede. 
    Ertesi gün 6 saatlik bir tekne turuna katıldık. İlk durağımız Sedir Adası. Meşhur Kleopatra sahilinin olduğu yer. İçinde antik kalıntılar olduğu için giriş kişi başı 10 tl. Tabii müze kartınız varsa ücretsiz girebiliyorsunuz. Burası da koruma altına alınmış. Eşsiz yumuşacık kumuyla meşhur burası. Dışarıya kum çıkarmak dahi yasak. Efsaneye göre,
     Binlerce sene önce Kleopatra ve Antonius Sezar'ın bu adada büyük bir aşk yaşadığına inanılır. Efsaneye göre, kendisiyle evlenmeyi kabul eden Kleopatra'ya bu coşkusunun hediyesini vermek isteyen Mısır Kralı Antonius, yaklaşık 3000 sene kadar önce balayını geçirmek üzere Kleopatra'yı götüreceği adaya Mısır'dan 60 büyük gemiyle çapları 1 milimetreden daha küçük ve her tanesi aynı büyüklükte olan kumları getirtti. Yalnızca Dünya'nın iki yerinde varolduğu bilinen bu özel kumun diğer özellikleri de ateşte yanıyor, sodalı suda kendiliğinden çoğalıyor ve büyüteç altında incelendiğinde hareket ediyor olmasıdır. Karbonatlı çamurun bir çekirdek etrafında birikmesiyle oluşan kumların denize kattığı eşsiz güzellikteki renk de, Ada'nın görülmeye değer olan diğer özelliklerinden biridir. Kumların bir benzerinin de Kızıldeniz'de olduğu bilinmektedir.(alıntıdır)

Bir sonraki durağımız Lacivert koy. 

lacivert koy

Kendine güvenenlerin kayalıklara çıkıp atlayışlarını seyrederek derin sularda yüzüp altımızdan geçen balık sürülerini seyrettik. İncekum ve su altı mağaralarından sonra Akyakaya geri döndük. 
Akyakanın bir başka dikkat çeken özelliği de kendine has mimarisi...
 
Tipik Ev2


Dolu dolu geçirilen bir tatil sonrası istemeye istemeye de olsa dönüş hazırlıklarımıza başladık.  Mutlaka ama mutlaka görmenizi tavsiye ederim. 
Sevgiler....

Yorum Yaz
Arkadaşların Burada !
Arkadaşların Burada !